Dzieje się w klasach medialnych - uczniowie i nauczyciele tworzą "Kapsułę Czasu@4LO"!
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia i doświadczania eksperymentalnej formy narracji wideo, aby na chwilę oderwać się od rzeczywistości w świat wyobraźni. W tej odsłonie prezentujemy prace fotograficzne uczniów i absolwentów klas medialnych z lat (2021-2023) - to subiektywny wybór na konkretne tematy:
Kampania wizerunkowa - promocja szkoły (2023)
Mój ulubiony przedmiot w szkole. Co? Jak? Dlaczego? (2022)
O szczęściu" (2021):
"TIME CAPSULE@4LO (EPISODE 01) powered by (adT) STUDIO" (7`28``)
Z wyrazami szacunku, miło pozdrawiamy uczniowie nauczyciele gr. medialnych - (adT) STUDIO@4LO
O PROJEKCIE: „KAPSUŁA CZASU@4LO powered by (adT) STUDIO"
KTO: uczniowie i nauczyciele klas medialnych na rzecz prezentacji różnorodności i szacunku dla wieloperspektywiczność w społeczności 4 LO powered by (adT) STUDIO.
CO: multimedialny projekt szkolny „KAPSUŁA CZASU@4LO” prezentujący prace uczniów pod artystyczną opieką nauczycieli w (adT) STUDIO. Materiały multimedialne, w takiej opracowanej formie to część szerszego działania, budowania szkolnej kroniki multimedialnej w szkolnej bibliotece.
KAPSUŁA CZASU@4LO to m.in. galerie zdjęć, wideo - o rzeczywistości z perspektywy młodego człowieka - ucznia klasy medialnej.
DLACZEGO: zależy nam na uchwyceniu tematycznego momentu rzeczywistości z perspektywy nastolatka. Dzięki ekspresji, zdobytej wiedzy, doświadczeniu powstaje dokument czasu uchwycony w zdjęciach, ujęciach. To zbiorowy głos nastolatka – komentarz do ( w szkolnej) rzeczywistości uczniów jako potencjalnie przyszłych, odpowiedzialnych dziennikarzy, dla których etyczna postawa oparta na etyce dziennikarskiej to rama narracji.
JAK: praca metoda projektu: od pomysłu poprzez proces do produktu kultury; - tworzymy wspólnie zespół redakcyjny, a w nim: role: uczniowie – dziennikarze/ reporterzy/ autorzy i nauczyciele – redaktorzy/ wydawcy/ autorzy - planujemy pracę twórczą, produkcję i postprodukcję, publikację.
Projekt realizowany w ramach przedmiotu: Współczesne media – “Ja”, jako skuteczne narzędzie w komunikacji.
Obszary tematyczne przedmiotu – cztery lata nauczania:
Podstawowa wiedza o sobie, o ludziach wokół, o społeczeństwie;
Umiejętności autorefleksji i refleksji o sobie, o ludziach wokół, o społeczeństwie;
Praca twórcza: artykuł, fotoreportaż, film (wideo);
Praca metoda projektu: projekty szkolne;
Specjalizacja indywidualna: portfolio.
DYDAKTYKA:
TRANSFER WIEDZY – interaktywne zajęcia dydaktyczne (podstawy; krytyczne myślenie; eksperymenty myślowe; rozumowanie)
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE – podstawy warsztatu pracy dziennikarza: (wywiady, sondy dziennikarskie, audycje, tworzenie radia – pilotaż)
WARSZTAT KOMUNIKACJI – modelowane dyskusje, dialogi (autoprezentacja; prezentacja) PRACA TWÓRCZA – blog post, fotoreportaż, film (trening narracji w strukturze)
PROJEKTY SZKOLNE – medialne, społeczne, profilaktyczne, kulturalne, interdyscyplinarne (międzypokoleniowe; uczniowskie)
PRACA METODĄ PROJEKTU – od pomysłu przez proces do produktu
Dziękujemy serdeczne za obejrzenie i doświadczanie wspólnie form narracji.
Patrona klas medialny: Akademia Dynamiczna Tożsamość