Kto by pomyślał, że tak się stęskinimy za rozmową w cztery oczy?

post-agata-93174.jpg

O AUTORCE:
Jestem Agata, uczennica klasy 1d4.
Interesuję się aktorstwem, muzyką i malarstwem (rysowaniem).
Jest to dla mnie bardzo ważne, aby rozwijać się w te strony, ponieważ wtedy czuję się sobą i wiem,
że nie mam żadnych ograniczeń oraz dobrze wychodzą mi te pasje.
Zdj. z archiwum autorki

Od zawsze wiadomo, że człowiek jest istotą żyjącą w grupie. Naturalną rzeczą dla nas jest, że mamy z kim porozmawiać, powygłupiać się i zwierzyć. Zazwyczaj takim „kimś” jest nasz przyjaciel. Tak więc czas kwarantanny jest dla nas trudny pod względem między innymi komunikacji z drugim człowiekiem. Dzisiaj postanowiłam zastanowić się jaki wpływ ma komunikacja  online na mnie w czasach pandemii.

 

            Rozmowa to taka normalna rzecz, to coś co umieją wszyscy ludzie nawet na najbardziej podstawowym poziomie. Ta mozliwość  została nam odebrana przez koronawirusa. Teraz siedzimy wszyscy w domach, zastanawiając się jak zagospodarować kolejną sekundę i minutę. Uśmiech pojawia się na mojej  twarzy za każdym razem, gdy zacznę pisać z moimi rówieśnikami na portalach społecznościowych, nawet jeżeli jest to najgłupszy temat na świecie, jak na przykład ”dlaczego nasz kolega nie oglądał Marta mówi”. Myślę, że rozmowa (nawet najbardziej dziwna i nienormalna) w czasie kwarantanny jest momentami ważniejsza od tej, która była w cztery oczy…. Może dzięki temu nie zwariowaliśmy i zachowaliśmy zdrowy rozsądek?

             Kolejną rzeczą, którą zauważyłam w czasie kwarantanny  to to, że   bardzo ważna jest dla mnie komunikacja z moimi przyjaciółmi. Nigdy nie myślałam o tym, że nie będę mogła powiedzieć moim kumplom ze szkoły „dzień dobry”, „cześć”, „jak tam minął ci weekend” albo „Czemu nie ma jeszcze Martyny”, „Czy mogę od ciebie spisać pracę domową” i inne takie zwroty, których  używałam codziennie na powitanie czy pożegnanie. I chyba nie sądziłam, że kiedykolwiek będę za tym tęsknić.

           Teraz napiszę o tym czy komunikacja online  pomaga mi jako narzędzie do zdobywania zamierzonych przeze mnie celów. Szczerze nie mam bladego pojęcia  czy mi pomaga. W niektórych sprawach na pewno, ale jeżeli chodzi o szkołę, poprawy nie jest to narzędzie do osiągania sukcesów. (Kto wymyślił sprawdziany online przecież takie coś nigdy nie powinno mieć miejsca w normalnej szkole?) Jedynie komunikacja online pomaga mnie  i moim kolegom z zajęć teatralnych postawić na nogi nasze przedstawienie a właściwie to jego próby.

            Myślę również, że ta odrobinka komunikacji pomaga zachować mi iluzję normalności życia codziennego. Chodź wiem, że nią nie jest, to wolę tak myśleć. Zauważyłam też, że teraz o wiele bardziej potrzebna mi jest rozmowa z innymi, bo inaczej można zwariować. Kolejna rzecz, która bardzo mi się spodobała w czasie kwarantanny to cazs, który poświęcam rodzinie… To chyba jedyny plus tej izolacji i samotności.

post-agata-93173.jpg

Ilustracja: z archiwum autorki

W życiu nie spodziewałam się, że będę pisać blog na temat Jaki wpływ ma komunikacja online na mnie w czasach pandemii. Zresztą, kto by się spodziewał. Myślę, że o takich rzeczach jak niemożliwość rozmowy z innymi ludźmi nikt nie myślał. W końcu to normalność rutyna. Prawda?
Podzielcie się ze mną tym, co myślicie na ten temat. Czy Wy też tęsknicie za normalnymi lekcjami i za wygłupami z koleżankami i kolegami? Albo kłótniami z nauczycielami? Oczywiście czy Wy macie jakiś kontakt online z przyjaciółmi ze szkoły, pracy?

 KONTAKT DO REDAKCJI: b.staszynska-hansen@zso5.edu.gdansk.pl  
Drogi Czytelniku, jeśli chcesz napisać do autora posta, prosimy o maila.
Proszę wpisz w tytule imię autora oraz tytuł posta.
Jako redakcja przekażemy Twoją wiadomość autorowi, a jego reakcję w zwrotnym mailu prześlemy do Ciebie.
 Opieka merytoryczna – koncepcja – realizacja/ redaktorzy prowadzący: Beata i Onno Staszyńscy-Hansen 
 Opieka językowa: Agata Klimkiewicz 
 Opieka pedagoga szkolnego: Halina Weiss 
 Blog post na temat: „Wpływ komunikacji online na mnie w czasach pandemii” 
 ZSO nr 5 w GDAŃSKU – IV Liceum Ogólnokształcące z OMS 
 REDAKCJA: projekt szkolny 
 KLASA POD PATRONATEM AKADEMII DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ – (adT) STUDIO 
 PRZEDMIOT: Współczesne media – „Ja” jako skuteczne narzędzie w komunikacji 
 Copyright by (adT) STUDIO 
 Gdańsk 2020