Szanowni Państwo - dzieje się!

Zapraszamy serdecznie do wysłuchania perspektywy nastolatków!
Radio. Laboratorium dialogu i 4 LO w Gdańsku - dziś wystartowało i jest online!
Zapraszamy na premierę audycji radiowej powered by Redakcja@2D (23-24) pt.:
Nastolatki to nie monolit…o poczuciu autonomii; przynależności; osiągnięcia; bezpieczeństwa
Czas: 9`52``
To najnowsze informacje z REDAKCJI@2D (23-24) czyli zespołu nauczycieli (adT) i uczniów z gr. medialnej 2 D - 4 LO w Gdańsku. 
Młodzieżowi dziennikarze z klasy 2 D - gr. medialnej - brawo kochani!

O INAUGURACJI:
Interesują nas różne perspektywy… "Radio. Laboratorium dialogu (adT) i 4 LO w Gdańsku" wystartowało dziś, w czasie zajęć gr. medialnej klasy 2 D - która wraz nauczycielami są autorami pierwszej audycji. To pilotaż szkolnego projektu klas medialnych. Dziś, pani Beata Czaja, dyrektorka naszej szkoły wzięła aktywny udział w premierze audycji jako inauguracji radia w naszej szkole oraz godzinnej dyskusji w ramach zajęć medialnych - wspólnie tworzymy dialogiczną współczesność i dodajemy unikalne wartości do historii naszej szkoły - razem w dialogu międzypokoleniowym.
O RADIU MERYTORYCZNIE:
Interesują nas różne perspektywy…; dialog rówieśniczy, międzypokoleniowy, jak funkcjonuje mózg, dlaczego potrzebujemy komunikować się – a to po to, aby lepiej rozumieć siebie, swoje pokolenie, pokolenie dorosłych, różne potrzeby, budować przestrzeń dialogu, wymiany myśli i świat, w którym każdy ma prawo do szacunku, godności i inności.
JAK PRACUJEMY:
Nasza praca opiera się najpierw na rzetelnym, merytoryczno - warsztatowym przygotowaniu i aktywności uczniów - młodych osób - każdego, aby poznając warsztat pracy dziennikarz i zasady pracy redakcji rozwijał się na kilku poziomach - m.in. poprzez eksperymenty myślowe czyli trening umiejętności rozumowania, krytycznego myślenia i wyobraźni; poprzez pracę metodą projektu "od pomysłu do produktu", a to wspomaga budowanie poprzez doświadczenie etycznej postawy, a co za tym idzie poczucie odpowiedzialności za wyniki indywidualne, a także efekty pracy całej grupy (każdy ma rolę; są role koordynatorów; są role osób odpowiedzialnych za konkretne formaty produktów). Na sesjach poza pracą w skupieniu i jest też czas na odpoczynek i czas na uśmiech.
A jak zaczęło się? 
Po nagraniu wielu minut wypowiedzi uczniów w ramach eksperymentów myślowych powstała struktura audycji na papierze. Za montaż audycji radiowej, jej oprawę muzyczną w dwie młode osoby - młodzieżowi dziennikarze wspierani są przez koleżankę z redakcji, która stworzyła muzyczną oprawę. I ważne jest aby zaznaczyć, że na różnych etapach każdy w "Redakcji" miał i ma swoją rolę, jak np. to, że każdy wystąpił w audycji i przedstawił swoje autorefleksje na ważne dla budowania międzypokoleniowego dialogu.
Projekt szkolny powered by (adT) - pilotaż radia.
Realizacja (nagrania; muzyka; montaż):
uczniowie i nauczyciele (adT) Beata i Onno Staszyńscy-Hansen w klasie medialnej 2D pod patronatem:
2024